Galimybė pažinti žmones iš arčiau

Autorius: Aleksejus Žaltkovski data: 2017 10 02

Man svarbus bendravimas. Įdomu pažinti kitus žmones, suprasti juos. Tam turiu kelis įrankius. Viena – draugai, kolegos, klientai, partneriai ir tikriausiai draugų draugai. Antra – esu subūręs klubą, kuriame organizuoju susitikimus su man įdomiais žmonėmis. Trečia – interviu. 

Ką tik ėmiau interviu iš savo matematikos mokytojos. Mokytoja, kuri paliko didžiausią įspaudą. Yra dar keli mokytojai, pvz. istorijos mokytoja, kuri gebėjo sudominti ir įtraukti. Nors daliai klasiokų jos pamokos nepatiko. Dar geografijos mokytoja. Nors dar ir dabar kelia prieštaringus jausmus, bet faktas, kad tai buvo stipri asmenybė, kuri kartais žavėdavo, o kartais negalėjai pakęsti. O matematikos mokytoja sugebėjo perteikti, o gal labiau pakloti pamatus bent dvejais aspektais. 

Viena. Ji buvo labai stipri matematikė, o mokykloje buvo stipri lituanistė. Man jau tuo metu buvo toks pasimėtimas… kaip stipri matematikė ir stipri lituanistė? Visą gyvenimą rašė eilėraščius. Jos apsakymus publikavimo spaudoje. Man tuo metu buvo šokas, kad ji stipri matematikė, buvo stipri lituanistė. 

Šiandien jos interviu metu sužinojau, kad ji stipriai tikinti. Na, tai nenustebino, kol nesužinojau, kad kažkada buvo visiška ateistė. Vadovavo ateistų kažkokiam susivienijimui. Buvo visiška komunistė… ir gyvenimo eigoje patapo stipri krikščionė. Šiuo metu skaito kursus sutuoktiniams apie šeimą ir tikėjimą. Prieš tai pabaigė teologijos kursus ir dar kažką, kad gali dabar mokyti jaunavedžius. 

Dar viena pamoka, kurią visgi nežinau ar išmokau.. jos buvo pasakyti žodžiai, kad rezultatas yra 5% talento ir 95%  darbo. Galbūt man vis norisi tai neigti, nes nepriskiriu savęs prie daug ir sunkiai dirbančių. Tačiau pastangų kryptis ir kiekis manau yra labai svarbu. Nors negaliu ir su tuo sutikti… rašau ir suprantu, kad yra dvejonė. Yra kažkoks miksas. Galbūt čia kaip Lenino frazė – mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis, kurią perteikiu kaip mokytis mokytis (išmokus mokytis) tada mokytis?

Turėjome su šia mokytoja tokį ale mini konfliktą. Tuo metu buvo trimestrai. Trimestro pabaigoje, visi nori pagerinti vidurkį. Pas mane buvo 9.47 ir man mokytoja neleido. Pasakė, kad 10 reikia turėti, o ne pasitaisyti pabaigoje. Motyvacija kažkodėl krito ir kito trimestro pabaigoje vidurkis buvo 8.4x. Nepamenu kiek tiksliai, bet mokytoja vėl neleido man pasitaisyti. Pasakė, kad galiu geriau mokytis. Kitas trimestras prasidėjo 1 ir 10. 1 – už namų darbus, 10 – už kontrolinius.

Nepamenu kaip ten buvo ar ruošiausi ar man temos buvo visiškai suprantamos, bet kontrolinius parašydavau puikiai. Po kelių tokių demaršų, mokytoja pagrasino mane nuvesti pas direktorę. Sutikau, pasakiau, kad galime eiti. Nesupratau ką man padarys ir už ką mane nubaus? Kad ji man neleido pasitaisyti? Ar kad 10 gaunu iš kontrolinių? Koks kieno reikalas dėl namų darbų? Stovėjome prie direktorės durų, buvau visiškai ramus ir jaučiausi absoliučiai teisus. Pas direktorę mes taip ir nenuėjome.

Nežinau ar išsinešiau kažką iš šios situacijos. Užtikrintumą, pasitikėjimą, drąsą.. ką tikėtina ir taip turėjau nuo mažens, bet prisimenu šią istoriją. Tiesą sakant net nežinau kiek gi turėjau paskutiniame trimestre. Čia buvo arba 8 arba 9 klasė.

Dabar jau ne mokykloje. Mokytoja irgi seniai pensijoje. Imti iš jos interviu buvo tikrai nuostabu. Nors vietomis atrodė ar tai bus įdomu kitiems? Ar tinkamai klausiu… ir tokių dvejonių buvo, yra. Suprantu, kad dar daug ko nemoku. Kol kas neįsivaizduoju kaip ima interviu tiesioginiame eteryje, nes ne visi atsakymai atrodo įdomūs bus publikai, o gal čia tik kalba mano noras daugiau mokytis.. 

Ir supratau dar vieną dalyką. Noriu gilesnės diskusijos apie tikėjimą. Gal ne tiek apie pačią religiją, kiek apie tikėjimą. Su Doveika diskusija buvo man atrodo paviršutinė ir nevykusi. Norisi kalbėti iš pozicijos dvejojančio. Ir su pagarba, kaip diskusijoje: aš tikiu, aš irgi ne.

Noriu komentuoti

Required.

Required. Not published.

If you have one.

*